środa, 19 września 2018

62. Góry

Wreszcie wybrałam się trochę dalej i wyżej niż do tej pory. Pojechałam z koleżanką do Karpacza, a dalej piechotką. No może nie do końca piechotką, wspomogłyśmy się wyciągiem na Kopę. Wyciąg wreszcie wygodniejszy, kanapa czteroosobowa, jedyny mankament to cena. No ale to pewnie jest tak - młody powinien wędrować pieszo, ma przecież dużo sił, a senior to raczej po parku niech spaceruje - albo obie strony niech płacą jak chcą wygody. Z Kopy to już elegancko piechotką. Idziemy w kierunku Domu Śląskiego. Dalej miałyśmy w planie przejść niebieskim szlakiem do schroniska Lucnej Boudy po czeskiej strony. A tu niemiłe zaskoczenie, szlak zamknięty. Na szczęście mamy inną alternatywę dojścia do schroniska. Idziemy szlakiem czerwonym w kierunku "Spalonej Strażnicy" aż do odejścia szlaku żółtego i tym szlakiem po kilkunastu minutach dochodzimy do schroniska Lucna Bouda. Teraz chwila zastanowienia gdzie idziemy dalej. Miałyśmy dwie możliwości - iść w kierunku "Kozich Grzbietów" albo do Kapliczki poświęconej ofiarom gór. Wszędzie pięknie. Wybrałyśmy Kapliczkę. Teraz szlak, a raczej droga wylana asfaltem - Czesi często mają w górach takie drogi. Szlak pnie się w górę, słońce przypieka jest to odkryty teren, jest jednak pięknie gdzie się nie spojrzy. Przeplata się kolor żółty z rudościami i ta przestrzeń niczym nie zmącona, turystów już mniej w odróżnieniu od okolic Śnieżki. Kiedy dotarłyśmy do Kapliczki był czas na odpoczynek, przynajmniej dla mnie - Koleżanka z lepszą kondycją nie odczuwała trudów podejścia i to pięknie będzie jeszcze   mogła długo wędrować. Cały czas podziwiam piękne widoki, zdjęcia tego tak nie oddają co widzi się w naturze, ciekawostką były liczne bunkry, zapewne pozostałości po którejś wojnie. Podchodzimy trochę dalej w  dole w niedalekiej odległości widać kolejne schronisko czeskie Vyrowka. Nie miałyśmy za dużo czasu, a i ja nie czułam się na siłach ponownie podchodzić pod górę, więc zawróciłyśmy. Jeszcze spojrzenie na górującą Śnieżkę i długi sznureczek podchodzących i schodzących turystów i czas zjechać w dół. To był piękny dzień mimo zmęczenia.
























16 komentarzy:

  1. Olu, ależ cudna wycieczka i te zdjęcia, przepiękne. Przepraszam za moje milczenie, miałam trochę kłopotów ale to wyjaśnię Ci w @ Pamietam o Tobie i tęsknie za Twoim towarzystwem. Serdeczności zasylam ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulko jak miło, że Jesteś, już miałam pisać email do Ciebie.

      Usuń
  2. Ależ cudności widoki, zatęskniłam za Karkonoszami, mimo, że nie tak dawno pisałam, że ziemia opolska jest mi milsza:-) każda kraina jest niezwykła i inna; zdjęcia w pełni oddają urodę gór, nadchodzącą jesień, płowe trawy, a już dzwonek niebiesiutki jak na pożegnanie lata; dziękuję, że mogłam z Tobą powędrować, też wspieramy nasze wyprawy o wyciągi, jeśli gdzieś istnieją, trzeba oszczędzać siły:-) kiedyś jechaliśmy nawet z Miśką, naszym poprzednim psem na Kopę, nikomu to nie przeszkadzało:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wizytę, tak, każdy region ma swój urok, trzeba tylko go dojrzeć.

      Usuń
  3. Ojej... Jak tam jest pięknie i już tak jesiennie. To moje klimaty, moje kolory. hehe Piękne zdjęcia. Marzy mi się odwiedzić to miejsce, jest tam tak magicznie. :)

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obudziłaś we mnie wspomnienia- buziaki tym miejscom posyłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu znajome ścieżki. To dobrze, że czas na zachwycanie się jeszcze latem, które powoli się kończy. Za chwilę pojawi się kolejna z sióstr – Jesień. Trochę mi żal odchodzącego lata, ale przecież zbliża się jedna z najbardziej kolorowych pór roku.
    Pozdrawiam nadchodzącą jesienną melancholią snującą się na moich zielonych szumiących stronkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak nadchodzi jesień, czy będzie kolorowa nie wiadomo. U nas jest susza liście jeszcze zielone schną i opadają. Dobrze, że już nie ma takich upałów, były męczące.

      Usuń
  6. I think this is one of the most vital info for me. And i am glad reading your article.
    But should remark on few general things, The site style is great, the articles is really great : D.
    Good job, cheers

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealna pogoda na górską wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń