sobota, 11 września 2021

Plener fotograficzny cz. 2

Drugi dzień pleneru.Bardzo ciekawy plan dnia przed nami. Zaraz po śniadaniu wyjeżdżamy po kolejną przygodę fotograficzną. Tym razem będzie trochę więcej wędrowania. Jedziemy w głąb Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Mijamy kilka wiosek by zatrzymać się w okolicy "Polany Mniszkowskiej". Stąd będziemy już wędrować, rozglądając się za ciekawymi kadrami. Idziemy szeroką niemal szosą leśną ( jak nam wytłumaczono, musi być wygodna dla służb leśnych). Po chwili ukazują się nam liczne formacje skalne. Tworzą niesamowite rumowiska. Po prawej i lewej stronie widać ciekawe kształty granitowych "potworów"Widzimy STRAŻNICĘ, URWISTĄ, a dalej GŁAZISKA JANOWICKIE. Zatrzymujemy się robiąc szereg zdjęć. Jednak głównym naszym celem były ruiny zamku BOLCZÓW. Targana wojennymi zawieruchami warownia od czasów wojny trzydziestoletniej pozostaje w ruinie. W XIX w. staje się atrakcją turystyczną. Było nawet obok  niewielkie schronisko. Jednak brak nadzoru powoduje kolejne zniszczenia. W 1965 roku przeprowadzono prace zabezpieczające. Robimy tutaj dłuższy postój. każdy ma szanse porobić zdjęcia dobierając odpowiednie kadry. Pogoda nam dopisuje, humory również. Nikt nam nie przeszkadzał mieliśmy farta. Na zakończenie dnia zdążyliśmy jeszcze zaobserwować z pobliskich Wzgórz piękny zachód słońca.

Robienie zdjęć wymaga poświęcenia

Dalszy ciąg w części trzeciej.

1. Bardzo lubię Rudawski Park Krajobrazowy, z każdym razem odkrywam tam wiele ciekawych miejsc
    Ostatnie Twoje dwa zdjęcia cudne :)

1. Dziękuję serdecznie. Tak w Rudawskim Parku można wiele odkrywać ciekawostek.

2. Oglądając takie zdjęcia od razu pojawia się ochota aby się tam wybrać. Niezwykle malownicze miejsce. Ostatnio, gdy wybrałem się na zamek Bolczów była straszna mgła i charakter zdjęć zupełnie inny. Pozdrawiam serdecznie :)

1. Tym razem mieliśmy szczęście do pogody. Fakt pogoda, pora dnia ma duży wpływ na charakter zdjęć.

3. Te ruiny zamku są bardzo tajemnicze. Jestem ciekawy jaka się wiąże z nimi historia?
    Ujęcia wspaniałe. Te maszyny na tle lasu...
    Pozdrawiam.

1. Dziękuję. Staram się aby zdjęcia niosły jakieś przesłanie. Nie pisałam więcej szczegółów, bo można poczytać na stronie zamku.

4. Ale pięknie, zatęskniłam za Rudawami. A zachód słońca bajkowy!

5. bardzo malownicze są takie skałki porozrzucane po lesie. W naszych okolicach też jest sporo takich, zazwyczaj są z nimi związane ciekawe legendy.
    Pozdrawiam serdecznie

1. I tu znalazłby niejedną przypowiastkę. Fajnie, że takie widoki mogą Nas spotykaC.

6. Wspólne fotografowanie to świetna sprawa. Piękne tereny spenetrowaliście.

1. Tak to prawda, a ile śmiechu było, mimo że sporo wiosen na karku.

7. Ojejku, jakie piękne miejsca, wspaniały plener fotograficzny, a zachód słońca bajeczny. Pozdrawiam serdecznie.

8. Witaj końcówką lata Olu
    Rudawy.... Wycieczka na zakończenie szkoły podstawowej. Potem byłam tam kilkakrotnie. Zatęskniłam...
    Pozdrawiam wspomnieniami z urlopu

9. Fantastyczny plener fotograficzny. Skałki obudowane murami, robią wrażenie.
    Przepiękne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

10. W Rudawskim Parku Krajobrazowym jeszcze nie byłam, a dzięki Twoim świetnym zdjęciom nabrałam ochoty, żeby tam pojechać!