czwartek, 16 września 2021

BUKOWIEC

 Znowu gdzieś mnie nosi. Decyduję się jechać do Bukowca. Po remoncie jednego z mostów na tej trasie - przywrócono połączenie miejską komunikacją. W Bukowcu chcę pospacerować po Parku. Park krajobrazowy w typie farmy ozdobnej utworzono z inicjatywy Fryderyka von Reden pod koniec XVIII w. Na terenie parku znajduje się 9 stawów, liczne pawilony parkowe m.in. herbaciarnia, Wieża strażnicza oraz rozległe osie widokowe na Karkonosze i Rudawy Janowickie. Niestety pogoda mnie niemiło zaskoczyła. Co spowodowało krótki spacer, a i tak deszcz rzęsisty zaskoczył mnie. Początkowo było bardzo przyjemnie. Przeszłam się wzdłuż brzegów jednego ze stawów, chciałam dojść do lasu na skraju, którego stoją ruiny "Opactwa". Jest to malownicza ruina, obecnie częściowo odbudowana. Było to miejsce pochówku hrabiego von Reden, który zmarł w 1815 r. Był to rodzaj kaplicy połączony z grobowcem. I tutaj moje zadowolenie ze spaceru skończyło się. Lunęło jak z przysłowiowego "cebra". Do zabudowań miałam trochę drogi. chwilę poczekałam pod drzewami i kiedy deszcz odrobinę zelżał zeszłam na dół do  kawiarenki. Tam obsłużona zostałam przez sympatyczną młodą osobę (jak wynikło z rozmowy - przewodniczkę turystyczną). Posiedziałam przy kawie i smacznym ciastku. Na chwilę przestało padać, to jeszcze pokręciłam się w pobliżu do czasu przyjazdu powrotnego autobusu. I tak w połowie spełniona wróciłam do domu.





Na "jakubowym" szlaku.


Opactwo










Jak widać jesień zbliża się szybkimi krokami.

27 komentarzy:

  1. Olu, jak dobrze, że Cię nosi :-) Uwielbiam to miejsce, a tak rzadko mam możliwość je odwiedzać. Schyłek lata jest piękny w Bukowcu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. tak jesień jest tam bardzo urokliwa. z pewnością jeszcze nie raz tam pojadę. Obym tylko trafiła na lepszą pogodę.

      Usuń
  2. Wspaniałe miejsce i pejzaże, jeszcze chwilka i pozostaną wspomnieniem te soczyście zielone krajobrazy. Zastąpią je tylko szare konary drzew nadając im tajemniczości.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy potęgę drzew z dumnie rozłożonymi konarami.

      Usuń
  3. Bardzo piękne miejsca. Pogoda robi psikusy ale jesteśmy wytrwałe, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż pogoda zmienną jest jak kobieta, a przecież lubiane są...

      Usuń
  4. Piękne i miejsce i zdjęcia, a w dodatku mam do niego sentyment. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. I ja chętnie tam wracam. Bajeczna cisza mnie uspokaja...

      Usuń
  5. Już liście na trawnikach, pod drzewami, już kolory na drzewach, a deszcz dodał tylko atmosfery nostalgii i jesiennej zadumy Twoim zdjęciom; serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawianie się jesieni wzbudza w nas nostalgię. Wycisza naszą psychikę. Im więcej kolorów jesiennych tym lepiej czujemy się.

      Usuń
  6. Jak już jesiennie tam... pięknie i klimatycznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia - tak jesień już się zbliża, oby tylko w swojej piękniejszej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W pogode i niepogode zawsze mozna znalezc cos wartego sfotografowania, cos unikalnego i fascynujacego.Tobie sie to Olu zawsze udaje.Pozdrawiam Cie serdecznie!))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, chociaż musiałam nagimnastykować się, żeby nie zamoczyło zbytnio aparatu.

      Usuń
  9. Szkoda, że deszcz pokrzyżował Ci plany ale na szczęście tylko połowicznie i coś tam jednak i z dnia, i z wycieczki uszczknęłaś.
    O jesieni lepiej na razie nie wspominaj bo chociaż lubię tę porę roku bo jest bardzo klimatyczna to jakoś w tym roku wyjątkowo nie jestem na nią gotowa.
    Pozdrawiam przeserdecznie, fajnego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No troszeczkę, ale nie narzekam mam szansę jeszcze nie raz tam podjechać.

      Usuń
  10. Przepiękne krajobrazy. Wielka szkoda, że deszcz pokrzyżował Twoje plany. Oglądając zdjęcia widzę, że jesień zbliża się szybkimi krokami a dzikie wino wygląda oszałamiająco.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak trochę skrócił mój spacer, część czasu spędziłam przy dobrej kawie. Wrócę tam jeszcze.

      Usuń
    2. Mam cichą nadzieję. Przypuszczam, że gdy zapanuje piękna, złota polska jesień to miejsce będzie bajeczne!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Jesień idzie, nie ma to rady ale na pociechę dostaniemy piękne kolory i nastrojowe mgły.

    OdpowiedzUsuń
  12. Miejsce wręcz wymarzone na wykonanie pięknych fotografii. Muszle św. Jakuba są niesamowite i piękne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię to miejsce. Przez Bukowiec przebiega szlak Jakubowy.

      Usuń
  13. Dobrze, że Cię nosi, bo dzięki temu mogę podziwiać kolejne piękne miejsce, które tak wspaniale "złapałaś w kadr". Deszczowe zdjęcia też robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, póki zdrowie pozwala będę wędrować i fotografować. To pozwala mi zapominać o problemach dnia codziennego.

      Usuń