czwartek, 14 lipca 2022

Spacer po parkach.

 Zabieram Was na przyjemny letni spacer. Tym razem będzie mało słów. a więcej obrazów.





Mały człowiek- wielka budowla



Wyjątkowe ujęcie. Technicznie nie do końca poprawne, potrzebny byłby statyw. Obie budowle dzieli kilkadziesiąt kilometrów. Na pierwszym planie ruiny zamku Chojnik w Sobieszowie. Na drugim - Przekaźnik nad Kotłami Śnieżnymi w Karkonoszach.













Tutaj zatrzymałam się na dłużej i obserwowałam co się dzieje na stawku. Bliżej brzegu mama kacza "uczyła" życia swe maluchy bacznie obserwując co się dzieje wkoło. Po chwili zbliżyła się grupa podrostków z chęcią zaczepki. I tu wkroczyła kacza mama przeganiając intruzów. 







                    
"Gościu siądź pod mym liściem,

                                    a odpocznij sobie.

                                 Nie dojdzie cię tu słońce,

                                  przyrzekam ja tobie." (J. Kochanowski)







I tak kończy się mój romantyczny spacer, a zapomniałabym, że była kawa, bo jakże mogło być inaczej. Chociaż kawa pita w pojedynkę nie koniecznie romantyczną jest. 




18 komentarzy:

  1. Tego dnia musiała być wyjątkowa widoczność skoro tak wyraźnie na jednym zdjęciu są i zamek Chojnik i stacja przekaźnikowa nad Śnieżnymi Kotłami. Spacer po parku jest zawsze miły i nie byłaś sama towarzyszyły Ci psotne wiewiórki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyjątkowo było przejrzyste powietrze i moja ręka za bardzo nie drżała. Trudno robić zdjęcia na dużym zoomie z ręki. A tak, wiewiórki jak zawsze nie zawodziły w rozrabianiu.

      Usuń
  2. Cudowne zdjęcia, nawet te nie do końca poprawne się bardzo przyjemnie ogląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. widoki cudne! było wszystko, ptaki, kwiaty, zieloność, i ładne budynki, przy tych brakowało mi jednak opisu co to.. no i kawa była!, a że bez towarzystwa tez fajnie i bardzo romantycznie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te budynki to zabudowa moich rodzinnych stron czyli w uzdrowisku Cieplice Śl. Zdrój.

      Usuń
  4. Na twoich zdjęciach podziwiam urzekające krajobrazy, bogactwo natury, soczystość kolorów i wszechobecność słońca. Oleńko uchwyciłaś piękne chwile w malowniczych miejscach.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo. Kiedy człowiek nie ingeruje zbyt, to takie krajobrazy cieszą oko.

      Usuń
  5. Witaj porannie Olu
    Jak zawsze piękne zdjęcia. Zaczyna mi już brakować słów. Coś będę się powtarzać.
    Pozdrawiam budzącym się dniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Piękna jest natura to i czasami zdjęcia są przyjemne. A komentarz Twój nie zginął, tylko musiałam odhaczyć, że to nie jest spam, a dlaczego tak się dzieje nie wiem do końca.

      Usuń
  6. Olu, kawa pita w pojedynkę jest ok. Mawia się, że wino pite bez towarzystwa przyjaciół źle smakuje, choć ja potrafię się delektować lampką proseco nawet jeśli nie mam towarzystwa u boku. Choć oczywiście w dobrym towarzystwie lepiej smakuje. Widać, że potrafisz łapać dzień :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt dobra kawa nie jest zła wypita we własnym towarzystwie w fajnych okolicznościach przyrody szczególnie.

      Usuń
  7. Kawa w pojedynkę może i nie jest romantyczna ale to na pewno dobry moment dnia, nie wątpię w to że sama dla siebie jesteś fajnym towarzystwem.
    Piękne kadry, dużo zieleni, mostek, ławka pod drzewem i wiewiórka. Fajny spacer.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt lubię przebywać w swoim towarzystwie. Lubię usiąść w kawiarni i obserwować innych gości. A spacer pozwolił skupić się na fotografowaniu.

      Usuń
  8. Pięknie tam. Przejeżdżałam pociągiem i gdy zatrzymał się na stacji pomyślałam: "Szkoda, że już wracam do domu, tak dawno nie byłam w Cieplicach. A przecież będąc w Szklarskiej mogłabym podjechać tu na kawę i małe szwendanie. Następnym razem". Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Mario musisz odwiedzić Cieplice Śl.-Zdrój.

      Usuń
  9. To zdjęcie z ruinami i Przekaźnikiem jest rewelacyjne, a i zwierzyna również.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Trafiłam na dobrą widoczność i coś tam udało się.

      Usuń