wtorek, 17 września 2019

56 Mużakowski Park

Tak w wielkim skrócie migawki z Parku Mużakowskiego nad Nysą Łużycką. Park przed laty należał do założyciela księcia Hermana Puecklera. Obecnie to Światowe Dziedzictwo UNESCO. Dwie trzecie jego wielkości leżą na terenach Polski. Jednak najpiękniej prezentuje się obszar po stronie niemieckiej, z pięknym pałacem. Tym razem tylko chwileczkę byłam tam, po drodze do Spreewaldu. Jednak warto kto ma możliwość zagościć tam na dłużej, podziwiać ciekawe okazy drzew i innych roślin.




















15 komentarzy:

  1. Przepiękne miejsce i piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne miejsce, pełne magii i koloru, a i ujęcia świetne! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, iż jest to miejsce mi znane bardzo chętnie obejrzałem park i pałac Twoimi oczami. Zeszliśmy z żoną chyba cały rozległy park, zwiedziliśmy pałac i minął nam wtedy wspaniale cały dzień. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez tam byłam kilka razy tak po naszej stronie jak i niemieckiej. Jest tam co oglądać.

      Usuń
  4. Jak to wyznaczali kiedyś granice, kroili na pół posiadłości, wsie, miasta przykładając do mapy linijkę; bardzo ciekawe miejsce, rozległe, z pałacem, zielone i ukwiecone; ujęło mnie młode drzewko, posadzone w miejscu ogromnego, starego, w jego pniu, a część starego stanowi tło dla nowego; widzę, że dużo osób lubi te klimaty:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wiele nie zrozumiałych postanowień.Teraz ważne, żeby nie zaprzepaścić tego ciekawego miejsca.

      Usuń
  5. Miejsce znane mi tylko ze zdjęć, a Twoje potwierdzają, że warto się tam wybrać. Jesienią musi tam być przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak warto tam pojechać. A w pobliżu jest jeszcze geopark łuk mużakowa.

      Usuń
  6. Zobacz, ile jesieni!
    Pełno jak w cebrze wina,
    A to dopiero początek,
    Dopiero się zaczyna.
    Witaj początkiem jesieni
    Nie byłam, nie widziałam, tylko dzisiaj na Twoich zdjęciach podziwiałam.
    A wczesna Pani Jesień na pewno jest tam zachwycająca. Może kiedyś się tam wybiorę? Ja jednak każdego roku o tej porze marzę o wędrówce przez liliowe wrzosowiska. Może kiedyś to marzenie się spełni. Może zbliżający się czas Aniołów spełni nie tylko to moje oczekiwanie.
    A tak z ciekawości jakie są Twoje wczesnojesienne marzenia?
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami jesieni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Ja - jakie mam jesienne marzenia? Podziwiać wszystkie kolory jesieni, być na szczytach moich Karkonoszy.

      Usuń
  7. Zaintrygowało mnie młode drzewo w starym pniu, bardzo metaforyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dawno dowiedziałam się, w ten sposób ratują okazałe drzewa, które kończą swój byt. Z nasion matecznego drzewa wyrasta nowe.

      Usuń