poniedziałek, 16 września 2019

55 Spreewald

Dzisiaj będzie wycieczka nieco inna niż dotychczasowe. Jednodniowa wycieczka do Spreewaldu, leżącego we wschodniej części Branderburgii. Tereny te nazywane są Niemiecką Wenecją, rozpościera się tu ok 300 km poplątanych dróg wodnych. Nie wszystkie kanały są dostępne dla turystów. Najbardziej oblegane są dwie miejscowości Lubbenau i Lehde. Można tutaj poruszać się tylko wodą. Turyści pływają specjalnymi gondolami. Po drodze mijamy przeurocze zabudowania. Obecnie służą w większości jako domki letniskowe lub restauracje. Kolejną atrakcją tego miejsca jest wszech obecny ogórek i jego przetwory. Można spotkać liczne stragany gdzie sprzedawane są wyroby z wykorzystaniem ogórka. Napitki, lody o smaku ogórka kiszone na dziesiątki sposobów. A teraz zaczynamy płynąć do wioski Lehde  gdzie zwiedzimy niewielki skansen i zobaczymy jak żyło się w XIX w.



















W skansenie zobaczyliśmy jak żyli ludzie w XIX w. w Spreewaldzie. Zobaczyliśmy ciekawe stroje jakie były noszone, narzędzia i wystrój chat z tego okresu.

















Czas wracać oczywiście tylko gondolą. Płyniemy kolejnymi kanałami do miejsca gdzie rozpoczęliśmy nasz rejs. Wszędzie roztacza się cisza, każdy rozgląda się wokół siebie podziwiając liczną zieleń jak i ciekawe domki, co jakiś czas ukazuje się lokalik gdzie można zjeść, kupić jakieś drobiazgi i płynąć dalej. Bardzo spodobało mi się to miejsce, mimo, że w głównych punktach pełno turystów. Szkoda tylko, że ceny jak dla mnie nie pozwalające na szaleństwa zakupowe. W rezultacie była to udana wycieczka.























13 komentarzy:

  1. Takie gondole to dla mnie nowość, genialne. <3 Miejsce niesamowicie klimatyczne, oj chciałabym tam pobyć chwil parę. Coś mi się zdaje, że poczułabym się tam bardzo dobrze i przeniosłabym się na chwilę do innej krainy. Jakie urocze domki, ileż tam zieleni, no magia. Przepiękna fotorelacja. <3 Pozdrawiam cieplutko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest tam oaza spokoju. Taka prawdziwa natura samochody daleko, blokowisk nie widać.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Z Wrocławia ok 300 km. Warte odwiedzenia, a po drodze Park Mużakowski.

      Usuń
  3. Piękną miałaś wycieczkę, a dzięki facebookowi mogłam w ciągu dnia podglądać zdjęcia które pokazywałaś. Myślę, że namówię męża, żebyśmy pojechali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej warto. Można kajakiem popływać z mapką w ręku, bo łatwo można pobłądzić.

      Usuń
  4. Bardzo klimatyczne miejsce, żona już kiedyś mnie namawiała. Na Park Mużakowski namówiła, więc może i tam kiedyś się wybierzemy w każdym razie Twoje zdjęcia świetnie do tego przekonują:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park piękny, a i tutaj jest ciekawie. Szkoda tylko, że przelicznik waluty jest taki dla nas mało korzystny. Jednak chociaż raz warto być tam.

      Usuń
  5. W domach ze skansenu żyłabym i dziś, choć sporo czasu już upłynęło:-) ciekawe stroje, oryginalne wiązanie chusty na głowie kobiety, rogato; dużo wody, blisko domów, że też nie bali się powodzi; pęknie, czysto, myślę, że nie tylko dla turystów; ciekawe miejsce, warte odwiedzenia; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie trochę zalewa, chociaż są systemy śluzowe, które w jakiś sposób regulują poziom wody. Obecnie większość domów to letniaki.

      Usuń
  6. Witaj
    Jestem, wróciłam z moich wysp szczęśliwych i wydaje mi się, moje wakacje minęły jak jedna chwila, nawet nie zauważyłam kiedy. Trudno jednak tak od razu wtopić się z powrotem w codzienność. Nadal przed oczyma mam piękne widoki, a głowa jest pełna wspomnień. Było tak pięknie...
    Jak widzę, Ty także wyruszyłaś poza nasz Dolny Śląsk. Piękna ta Twoja wędrówka. Czasem warto wyjechać gdzieś dalej.
    Pozdrawiam stateczną dojrzałością wrześniowego lata i zapachem kiszonych ogórków, za którymi tęskniłam na urlopie

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne miejsce, z takim wyjątkowym klimatem, aż chciałoby się tam samemu pojechać... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, cudowne miejsca, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń