niedziela, 23 lipca 2017

47. W drodze do kaplicy św. Anny - Sosnówka.

Zbliżają się imieniny Anny to wybrałam się do kaplicy św. Anny w Sosnówce. Chciałam posłuchać koncertu fajnego zespołu "Szyszak". Początek to jazda do Sosnówki, przystanek obok pensjonatu "Krasnoludki".

O już z daleka widać głęboko w lesie obok szczytu "Grabowiec" kaplicę. No tak ale ja mam tam dojść. Ze mną są dwie koleżanki Karolina i Krysia. To nasz stały stan obecności. no dobra idziemy początkowo żółtym szlakiem. Szybko go opuszczamy, trochę jakby pod górkę ostro prowadzi. Wybieramy dłuższą (przecież lubimy wędrować) leśną drogę ale jakże przyjemniejszą.

Jest pięknie wkoło, zielono już coraz bliżej widać wśród drzew kaplicę. Coś jednak zaczyna nas straszyć - to nieśmiałe pomruki burzy. No tego nie wzięłyśmy pod uwagę. Nic to dodajemy sobie otuchy, dojdziemy nie ma sprawy.

No i sprawa rypła się. Nie doszłyśmy o suchym. Lunęło 100m od celu. Naciągnięta peleryna nie pomogła. Dotarłyśmy mokre jak "szczury" . Nie wiem dlaczego tylko szczury mogą być mokre. Kaplica św. Anny znajduje się w północno-wschodniej części Pogórza Karkonoskiego, na zachodnim stoku Grabowca. Więcej można poczytać tutaj http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/16788,sosnowka-kaplica-sw--anny.html

Szybko wstąpiłyśmy do

Na gorącą kawę i smakowite ciacho, trzeba było jakoś przeczekać nawałnicę deszczową. Wszak czekamy na występ zespołu.

Kiedy przestało wreszcie padać mogłam wyjść i zrobić jakieś zdjęcia nie narażając aparatu na zalanie, niestety nie jest wodoszczelny.

No i wreszcie po krótkiej mszy instaluje się zespół "Szyszak" i zaczyna się koncert. Jest to Karkonoski Zespół Folkowy. Grają i śpiewają piosenki o ładnym brzmieniu i ciekawych tekstach niejednokrotnie opartych na wierszach Kazimierza Pichlaka znanego jeleniogórskiego lekarza, podróżnika, autora limeryków, fraszek i wierszy.

Po blisko dwugodzinnym śpiewaniu kończy się koncert i my szykujemy się do powrotu. Dobrze, że rozpogodziło się i mogłyśmy wyschnąć. Jeszcze ostatnie zdjęcia i schodzimy w dół na przystanek.

Nie mogło obejść się bez wyszukiwania ciekawostek przyrodniczych.

Na przystanku spotkałam przesympatyczne czworonogi, które chętnie pozowały mi do zdjęcia.

I to byłoby na tyle z dzisiejszej wędrówki na koniec pokazało się słońce jakby nigdy nic. Pozdrawiam odwiedzających, a za pozostawione kilka słów dziękuję.

1. Olu, zaciekawiły mnie te bardzo sympatyczne psiaki. Czy są bezpańskie?
    Lubię Twoje posty ponieważ ukazujesz nie tylko piękno tej niezwykłej krainy ale i wspaniałej przyrody. Twoje fotografie są na bardzo wysokim poziomie.
    Życzę miłego tygodnia i serdecznie pozdrawiam:)

1. Łucjo, nie, to są szczęśliwe psiaki a jakże po przejściach. Dłuższą chwilę rozmawiałyśmy z właścicielką, która je przygarnęła. Dziękuje serdecznie za tak budujące mnie słowa. Cieszę się kiedy nie tylko ja mogę nacieszyć oczy tymi widokami. Pozdrawiam

2. Pozachwycałam się i ruszam do obowiązków.

3. Oj, pogodę mamy w kratkę! Fajna wycieczka z koncertem.

4. Z przygodami ale warto było. Bardzo lubię Szyszaki ale nie miałam okazji posłuchać ich na żywo jeszcze. Zdjęcia przepiękne. Amelka zakochała się w psiakach oczywiście :-)

1. Dziękuje serdecznie. Pozdrowienia, szczególnie dla Amelki.

5. Dziękuję, ze dzielisz się z nami takimi zdjęciami i takimi widokami. Tak tam cudnie!

1. To cała przyjemność móc pokazać piękno moich stron. Pozdrawiam

6. Jak zwykle piękne zdjęcia Olu :)
    Na koncercie zespołu Szyszak byłam w Bukowcu i jestem zachwycona :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

1. Dziękuje Danusiu za wizytę. Ja też bardzo lubię słuchać tego zespołu.

7. Zdjęcia są super! Byłam kiedyś w tych okolicach :) Ladetre

8. Zdjecia zawsze takie kolorowe, jak zywe. Podobaja mi sie wszystkie, jednak szczegolnie to 2., to z koniem. Jak z katalogu, czy ksiazki, naprawdę cudnie uchwycilas konia... Pozdrawiam!:)

9. ps .za daleko zjechalam, chodzilo mi o zdjecie z najnowszego postu:)