niedziela, 3 września 2023

Wrzesień jeleniogórski 2023

     Kolejny nowy miesiąc – wrzesień, koniec wakacji dla młodzieży. A także święto Jeleniej Góry. „Wrzesień jeleniogórski”, a z tym wiąże się wiele kulturalnych, sportowych wydarzeń. Myślę, że będę mogła pokazać zdjęcia z tych imprez, przynajmniej z kilku. Długo nie czekałam, już 1 września wybrałam się do Sobieszowa, a właściwie Jeleniej Góry – Sobieszowa na plenerowy wernisaż fotografii w ramach Festiwalu Klimatyczne Karkonosze, pod tytułem „Nowy pejzaż karkonoski” znanego wielu osobom z kręgu fotografii - Tomka Mielecha, Impreza odbywała się na nowo zrewitalizowanych terenach przypałacowych dawnych właścicieli - Schaffgotschów, a obecnie Centrum Przyrodniczo - Edukacyjne Karkonoskiego Parku Narodowego. Jednocześnie odbywały się różne warsztaty dla dzieci i nie tylko.    







Owce wrzosówki
















"Bolko III"



7 komentarzy:

  1. Wokół nas tyle się dzieje, tyle atrakcji, że dziwię się osobom, które narzekają, że nie mają co robić na emeryturze. Tu wernisaż, tam wykład, tu koncert, tam wystawa. I naprawdę wiele z tych atrakcji jest bezpłatnych lub kosztuje grosze. Widzę, że też korzystasz z różnych możliwości poznawczych. Podoba mi się, że zasłoniłaś twarz dziecka na zdjęciu. Sama tego nie potrafię zrobić, więc zawsze staram się robić zdjęcia bez ludzi, albo takie, na których trudno ich rozpoznać. I znowu widzę ciekawy fajans na stoliczku, aż sobie powiększyłam zdjęcie, aby się przyjrzeć. Bardzo lubię oglądać różne garnuszki, miseczki, dzbanuszki. Ale chyba już o tym wspominałam. Miłego wieczora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby tylko zdrowie dopisywało to nie ma szans na nudę. A w moim mieście i okolicach naprawdę dużo dzieję się. Stopniowo mija mi żal, że nie mogę już "zdobywać" szczytów moich Karkonoszy. Korzystam z darmowego programu do retuszu zdjęć, PhotoScape i tam jest możliwość rozmazania zaznaczonych miejsc. Program prosty w obsłudze.

      Usuń
  2. Wspaniała impreza, a na stoiskach same cudeńka. Dziękuję Olu za fotorelację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo trafnie napisała Guciamal: tyle się dzieje, że nawet jeśli nie ma się grubego portfela, trudno o nudę.
    A tu proszę, nawet gołąb ciekawski przyleciał i podpatruje co się dzieje :-)
    Drewniane rzeźby przyciągają wzrok, a stary obrośnięty na zielono mur przypomniał mi Anglię.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjątkowo tegoroczny "Wrzesień jeleniogórski" rozpoczął się z rozmachem. O tak nasze gołębie i sroki są bardzo ciekawskie wszędzie zajrzą.

      Usuń
  4. Teraz przeważnie w każdej miejscowości w ramach obchodów DNI... jest mnóstwo stoisk z rękodziełem, warsztatów dla dzieci, wernisaży fotograficznych czy wystaw. Ja bardzo lubię oglądać ceramikę, fajans, prace z drewna, zdjęcia. Ten mur porośnięty zielenią również wpadł mi w oko...

    OdpowiedzUsuń