piątek, 22 września 2023

Międzyzdroje - Morze Zieleni.

Dzisiaj dla odmiany zabieram Was z miasta do Wolińskiego Parku Narodowego. Zaczynamy przy restauracji „Port”. Była dawniej tutaj remiza ratownictwa brzegowego. Ciekawy budynek był wybudowany pod koniec XIX wieku. Wchodzimy do Parku maowniczą drogą leśną. Wśród bukowych drzew idziemy w górę. Drogą ta dochodzimy na szczyt „Kawczej Góry” (61m npm.). Kawcza góra jest najbardziej na zachód wysuniętym klifem pobliskiego wybrzeża. Stoi tutaj wybudowany przez mieszkańców Międzyzdrojów drewniany krzyż. Są tu również drewniane schody, niestety nieczynne, uszkodzone przez sztormy.

Drugim punktem wartym odwiedzenia jest „Pokazowa zagroda żubrów”. Zobaczyć można stadko żubrów, okaz jelenia, który popisywał się donośnym rykiem, łanię, która nie zwracała uwagi na te ryki, parę dzików. Muszę przyznać, że rozczarowało mnie to miejsce. Wracamy leśną drogą, zielonym szlakiem do miasta. W samym mieście są jeszcze dwa ciekawe parki – Park rzeźb gdzie są monumentalne rzeźby wykonane przez szczecińskich artystów. Następnym miejscem zielonym jest Park im. Fryderyka Chopina, do którego wchodzi się przez bramę stylizowaną ornamentyką, imitującą wejście do parku Zdrojowego sprzed 100 lat.











































12 komentarzy:

  1. Olu nas "Pokazowa Zagroda Żubrów" okrutnie rozczarowała....Najbardziej z niej podobały nam się dziki-istne celebryty....Dziękuję Ci za ten wpis, bo myślałam że to z nami jest coś nie tak i nie potrafimy docenić tego piękna, za które trza płacić....
    Żubry można oglądać w ZOO ale i w Kurniku w Parku....
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż przerost treści nad formą...W każdym prospekcie wypisują ileż to zwierząt można zobaczyć....Lepiej, żeby były na wolności niż w zagrodach.

      Usuń
  2. Byliśmy na Kawczej Górze dwa lata temu a Ty wyprzedziłaś mnie z publikacją postu ;) Wiesz jak to u mnie nic nie dzieje się chronologicznie i pewnie moja wersja jeszcze poczeka. Co do zagrody żubrów, też nam się nie podobała. Natomiast park całkiem ładny. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się złożyło. Nie szkodzi ja chętnie obejrzę i poczytam. Niby to samo, ale zawsze każdy widzi inaczej. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Na Górę się nie wdrapię, bo nie lubię wspinaczki nawet na trzecie piętro, ale popatrzyłam sobie na twoje zdjęcia z przyjemnością. Zieleń zawsze cieszy oko, a w połączeniu ze sztukę jeszcze bardziej. Na twoich zdjęciach jeszcze przewaga zieleni nad jesienią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak nie każdy lubi wspinaczkę. Ja lubiłam do czasu, teraz kiedy kolana odmawiają współpracy jest już gorzej. Nie szkodzi w dolinach na płaskim też jest wiele ciekawych obrazów do podziwiania.

      Usuń
  4. Byłam w tym Parku w czasie Zielonej Szkoły. Wieki temu. Ale jakoś nie kojarzę tych atrakcji. A może po prostu jeszcze ich tam nie było? Piękne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Miasto ze sporą ilością zieleni ale nie przepadam za zwierzętami przebywającymi w takich miejscach, nawet gdy potrzebuję opieki lekarskiej.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie to nie bardzo podobało się z tym zwierzyńcem.

      Usuń
  6. Las bukowy jest tam piękny. Te drzewa kojarzą mi się z górami, a tu proszę, rosną nad morzem!
    „Pokazowa” zagroda nie czyni dobrego wrażenia – nie tylko na Tobie, jak czytam niżej. Ciekawe, czy właściciele wiedzą o tym i czy zamierzają coś zmienić.
    Ładnie jest na ulicach miasteczka, przyznaję.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć chodzi o regulację narodzin żubrów, lub coś w tym rodzaju nie zgłębiałam się dokładniej przyznaję się. A las i mnie zadziwił ale dobrze, że jest i chyba zbyt nie wycięty.

      Usuń