wtorek, 24 maja 2022

Oleśnica

 Dla odmiany krótkie migawki z mojego wyjazdu do miasta Oleśnica. Miasto obok, którego znajduje się Wrocław. Z bogatą historią tego miasta można zapoznać się czytając zapis na stronie TUTAJ . Pojechałam do rodziny, to też nie miałam zbyt dużo możliwości na dłuższe spacery. Były inne priorytety. 




Ławeczka z piękną dziewczyną z różą zwaną Oleńka.
Powiadano, że Oleśnica to miasto wież i róż. 



Budynek Ratusza.


Jeden z ciekawych murali

Bazylika mniejsza św. Jana Apostoła

Brama Wrocławska, jedyna zachowana brama w obrębie murów.





Zamek Książąt Oleśnickich z XIIIw. 

Kolumna złotych godów z XVIII w.







11 komentarzy:

  1. Może kiedyś odwiedzę :) Mam tam koleżankę z dawnych lat. Piękne zdjęcia, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto tam wpaść, jest trochę ciekawych miejsc.

      Usuń
  2. Z podwrocławskich miejscowości byłam jedynie w Trzebnicy, a jak widzę Oleśnica też jest ciekawym miasteczkiem. Takie mniejsze miejscowości mają swój urok, bywa w nich równie ładnie jak w tych bardziej znanych, a jednocześnie jest tam znacznie spokojniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o Oleśnicy, jednak jeszcze nigdy w niej nie byłam. Może warto brać ją pod uwagę, kiedy będzie się planować wycieczkę do Wrocławia? Bo z tego co widzę to ciekawe i bardzo bogate miasto. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie miasta często są w cieniu dużych metropoli, a warte są uwagi.

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka, dziękuję za możliwość wirtualnego zwiedzania. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja też często podobnie wędruję z innymi. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Dziewczynka z różą Oleńką przeurocza i ten różany mural również. Nigdy w Oleśnicy nie byłam a z tego, co widzę to piękne miasto.
    Pozdrawiam serdecznie!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może następnym razem pokażę więcej ciekawych miejsc w tym mieście.

      Usuń
  6. Blisko mnie jest mała wioska o tej samej nazwie.

    OdpowiedzUsuń