sobota, 5 września 2020

Okolice miasta

Pogoda wyśmienita szkoda siedzieć  w domu, nie wiadomo co będzie jutro. Na dzisiaj wymyśliłam spacer w obrębie miasta z zakończeniem w dzielnicy Czarne. Początkowo idziemy jedną z ulic peryferyjnych, po prawej stronie mijamy niewielki stawek "Glinianki", w odległych czasach prawdopodobnie wydobywano z tej okolicy glinę do pobliskiej cegielni. Obecnie tylko wspomnienia zostały, a na miejscu cegielni króluję LIDL. Idziemy dalej fajnie przygrzewa, aż może za bardzo. Wkrótce kończy się asfaltowa ulica i mijamy ostatnie zabudowania. Otwiera się przed nami wspaniała wolna przestrzeń z drzewami bezdrożami i łąkami. Jest super. Nigdzie nie spieszymy się, chcemy jak najwięcej nacieszyć oczy tymi widokami. Gdzieś w oddali widać "królewnę" nasz gór - Śnieżkę. Po drugiej stronie górują dwa szczyty w Rudawach Janowickich - Krzyżna i Sokoliki. No dosyć tego przyglądania się, wychodzimy na szosę, którą przekraczamy i elegancką ścieżką, być może rowerową idziemy w głąb dzielnicy Czarne. Jak zwykle zaglądam na pobliskie ogródki wokół willowej zabudowy. No i na tym zakończyłyśmy nasz spacer, nie był zbyt długi gdzieś z 8 km. Ważne, że przepisowe 6000 kroków zrobione.

























13 komentarzy:

  1. dzien rzeczywiscie byl bardzo ladny, tez mnie wywialo z domu i polazlam do konstancinskiego parku.
    A Twoj spacer zaowocowal w przesliczne zdjecia. I krajobrazy, i kwiatuszki i ptaszki..piekne nic wiecej nie trzeba. Moje patrzenie dzisiejsze bylo bardzo podobne. Poki pogoda dopisuje trzeba korzystac. Ciekawa jestem jak jutro bedzie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, fajnie, że w pobliżu masz taki park. Dobrze jest przebywać wśród zieleni

      Usuń
  2. Piękna okolica. Widzę, że też lubisz ptaki :) Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie tam macie !!! Fauna i flora - urocza !!! Ciekawi mnie tylko te "przepisowe 6000 kroków" ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Podobno zalecają, żeby dziennie zrobić 6000 kroków dla zdrowotności.

      Usuń
  4. Olu, mieszkasz w okolicach, które dają możliwość odbywania tak wspaniałych wycieczek!
    Dzięki Tobie mogę je poznać i zachwycić się pięknem uchwyconym w Twych kadrach.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i dobrego tygodnia życzę :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak lubię te moje zakątki. Jest wszystko, no może tylko morza brakuje

      Usuń
  5. Fajnie mieszkać w takiej uroczej okolicy - takie ciągłe wczasy. U nas ostatnio brak wypraw, czas albo w pracy albo spędzony na remontach, które też kiedyś zrobić trzeba. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż ja od dłuższego czasu jestem już na wczasach, to i okolice mi sprzyjają.

      Usuń