niedziela, 7 czerwca 2020

Rośliny polne.

Dzisiaj będę spacerowała sama, w okolicach mojego osiedla. postanowiłam skupić swoją uwagę na roślinach polnych, łąkowych. Wiadomo, że każdy kwiat jest bardzo fotogeniczny, czy uda mi się pokazać ich piękno w całej krasie - nie wiem. Lubię fotografować szczególnie po deszczu i tak właśnie było dzisiaj. Rano jeszcze padało, a kiedy zdecydowałam się wyjść z domu jak na życzenie zrobiło się bardzo przyjemnie, a nawet przez moment świeciło słońce. Nad górami tylko kotłowały się chmurzyska, co również miało niespodziewany urok. Nie będę pisała jakie roślinki zauważyłam, nie znam wszystkich nazw, to w tym wypadku nie ma znaczenia. Zapraszam na podziwianie przyrody. A zaczynam od tych kwiatów co znam, maki, chabry, koniczyna itd.































A na koniec coś dwunożnego latającego i spojrzenie na Karkonosze.

Pliszka siwa





Jeśli spodobało się to tym bardziej miło mi jest. Pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających gości.

19 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twoje zdjęcia, a makro szczególnie. Zachwycam się makami. To moje ulubione bo to okazy uroczo ubarwiające całe połacie łąk i pól. Mój aparat przekłamuje ich kolor i zawsze wyglądają jakbym je podrasowała.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. JAk dobrze, że maki, chabry wracają na łąki i pola.

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcia, jakby z najpiękniejszej bajki... To właśnie dzięki makom, chabrom i firletkom czerwcowe łąki są najwspanialsze. Pozdrawiam i życzę dobrej nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie Maks, Te kwiaty to najpiękniejsze modelki.

      Usuń
  3. Jakże pięknie wyglądają kwitnące rośliny z kroplami deszczu lub rosy, samo życie; a w górskich kotłach jeszcze śnieg, który pewnie poleży do następnej zimy; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie rośliny dostały życiodajną wodę. W Kotłach zawsze choćby mały płachetek śniegu leży długo.

      Usuń
  4. Karkonosze we mgle - coś pięknego! A na łąkach w Twoich stronach te same kwiaty co u mnie. Piękne, dzikie i wolne, dające sobie radę w każdych okolicznościach, choc jednocześnie tak delikatne, tak wrażliwe. Jak ludzie...
    Pozdrawiam Cie serdecznie, Olu!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu, to są chwile kiedy mogę zapomnieć o dniu codziennym, zatracić się całkowicie. Jest przyroda i mój aparat. Chciałabym zatrzymać takie widoki na długi czas.

      Usuń
  5. Spacer nawet w samotności, ale w otoczeniu natury i jej niezwykłego piękna relaksuje i koi...
    Śliczne, dzikie kwiaty cudownie ujęłaś Olu w swych kadrach.
    Pozdrawiam Cię serdecznie życząc słońca i pogody ducha.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Ja lubię tak sam na sam z naturą, kiedy nikt nie zaczepia.

      Usuń
  6. Zawsze mi się podobają takie zdjęcia z kropelkami po deszczu. Pięknie je pokazałaś.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz dobre oko, fajne zdjęcia, pięknie pokazane szczegóły. Wiosna jest tak wdzięczna, że tylko ją fotografować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Tak wiosenne klimaty są bardzo fotograficzne.

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia - czerwień maków oddana idealnie, a to taki trudny kolor dla obiektywu. Ładne te portrety łąkowych piękności, a pliszka miała chyba dzień na pozowanie. Góry - piękne i tajemnicze za zasłoną chmur - dzięki za przemiły spacer :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Tak to był udany poranek. Zapraszam na kolejne.

      Usuń
  9. Witaj jeszcze wiosennie Olu
    Moje miasto zarasta. Zarządzający twierdzą, że jest to korzystniejsze dla środowiska. Ja też spotykam maki, koniczynki..... Jednak chabrów dawno nie widziałam
    Pędzę dalej. Pora nadrobić zaległości...
    Pozdrawiam ciepło i przesyłam uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za odwiedziny. Zwolnij trochę, nie trzeba pędzić.

      Usuń