poniedziałek, 19 lutego 2024

Przesieka - Jagniątków

 Fajna pogoda, niedzielny poranek. Jedziemy we dwie do Przesieki. Początkowo idziemy bocznymi uliczkami, spoglądam co raz na nowe wille jakie są stawiane w okolice. Nie wszystkie podobają mi się. Dochodzimy już do dróg oznakowanych jako szlaki turystyczne. My wybrałyśmy żółty i po chwili mijając duży kompleks wypoczynkowy wchodzimy w las, to jest to co lubię. Obok naszego szlaku płynie górski potok ponieważ sporo padało a i śnieg z gór spływa to miły dla ucha szum wody spływającej z licznych kaskad jest dla mnie bardzo przyjemny. Idziemy dosyć fajną drogą, mimo że miejscami jest trochę rozjeżdżona przez sprzęt zwożący drewno. Dochodzimy do rozstajnych dróg, jest możliwość wybrania kierunku dalszego wędrowania. My trzymamy się w dalszym ciągu żółtego szlaku i schodzimy nim do przystanku w Jagniątkowie. Czas wracać do domu. To był bardzo udany spacer.



























 

16 komentarzy:

  1. ... A tam w mech odziany kamień ... aż zachciałoby się zaśpiewać z Wolną Grupą Bukowina:-) gdybym miała takie wychodnie skalne u siebie na podwórzu, albo choćby mały strumyczek, byłabym bardzo zadowolona. Zielona kieszonka na pniu drzewa, droga wśród śmigłych świerków, szum potoku, ładnie tam u Ciebie Olu, wystarczy wydostać się z zabudowanego terenu, a choćby kilka kilometrów spaceru daje człowiekowi zadowolenie; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak te kamienie przyciągają wzrok. a górskie potoki i te liczne kaskady na nich mnie zawsze oczarowują. Póki co to jeszcze jest ładnie, może dlatego, że to jest Karkonoski Park Narodowy. Jednak jak porównuje z poprzednimi laty to drzew ubywa w dużej ilości.

      Usuń
  2. I like your site and content. thanks for sharing the information keep updating,
    looking forward for more posts. Thanks ភ្នាល់បាល់ទាត់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny spacer, nawet na zdjęciach czuje się wiosnę w powietrzu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna okolica. Oglądając te zdjęcia poczułam jednak nutkę smutku, że nie widać już na nich zimy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak każdego ostatnio roku jestem zawiedziona. A może dlatego, że nie chodzę już wyżej w góry, tam była super zima.

      Usuń
  5. A ja uwielbiam taką porę roku, kiedy wszystko jest w zgaszonych kolorach, jeszcze uśpione, ale wiadomo, że jeszcze chwila i zbudzi się do życia. Cudne zdjęcia, ta kieszonka na drzewie jak ją nazwała Maria, zdaje się czekać na jakiegoś małego lokatora, ptaszka albo zwierzaczka, śliczne. z radością zauważyłam brak śmieci i butelek plastikowych, czy to parkowe służby czuwają, czy naród taki zdyscyplinowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co to na takich ścieżkach mało turystów (dla mnie to fajnie). Wiele pseudo turystów okupuje jeszcze góry bez względu na komunikaty o złych warunkach. Latem będzie gorzej, trudno wpoić prostą zasadę "niesiesz pełną butelkę to i pusty plastyk możesz wsadzić do plecaka". A teraz jeszcze ciekawie wyglądają drzewa kiedy przybiorą szatę wiosenną będzie jeszcze inaczej.

      Usuń
  6. Droga Oleńko!
    Brakowało mi Twoich spacerów, pięknych zdjęć. Już w krajobrazie i roślinach dostrzegłam przedwiośnie. Wielkie dzięki za takie relaksujące zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję, staram się wydobyć z tej dziwnej pogody jakieś plusy. Przyznaję, że nie lubię takich skoków, a dodatkowo non stop wieje wiatr.

      Usuń
  7. Naprawdę u Ciebie już widać zbliżającą się wiosnę. Bardzo mi się podoba taki pagórkowaty, lekko pofałdowany teren a gołe jeszcze drzewa pięknie wyglądają na niebieskim, tworzonym przez niebo, tle.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie jest ciepło, gdyby nie wiatr byłoby wiosennie. Jednak nie cieszy mnie to tak do końca. Znowu będzie pełno kleszczy, bo nie wymarzły. To prawda moje strony są przepiękne do czasu jak nie zabudują, wybetonują wszystko.

      Usuń
  8. Witaj niedzielnie Olu
    Jakże lubię z Tobą wędrować znajomymi ścieżkami.
    Tak, przedwiośnie i tutaj zbliża sie powoli.
    Pozdrawiam końcówką lutego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe odwiedziny. Zapowiadają się ciepłe dni, będzie czas na spacery.

      Usuń
  9. Mam zaległości, za co przepraszam, Aleksandro.
    Właśnie dowiedziałem się, że i Ty słuchasz najad :-)
    Oglądając Twoje zdjęcia często uświadamiam sobie podobieństwo w kadrach. Po prostu to, co fotografujesz, często i ja bym sfotografował. Na przykład skały czy omszałe korzenie drzewa.
    Rozglądając się wokół można sformułować pewną wyraźną prawidłowość: przybywa domów, ubywa drzew.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń