sobota, 5 sierpnia 2023

Wałbrzych

Wałbrzych miasto na prawach powiatu, leży na Pogórzu Zachodniosudeckim w paśmie Gór Wałbrzyskich nad Pełcznicą. Jadę do stacji Wałbrzych Centralny, skąd jest najbliżej do śródmieścia, które chcę zobaczyć. W pierwsze kolejności jest Plac Magistracki. Po drodze mijam ciekawe monumentalne budynki, między innymi budynek Poczty, jak gmachy Sądu Rejonowego. Budynek Poczty wyróżnia się piękną fasadą z czerwonej cegły.






Jestem na placu Magistrackim. Tutaj wyróżnia się obiekt Urzędu Miejskiego Wałbrzycha. Po przeciwległej stronie – gmach Prokuratury.





Opuszczam Plac idę dalej, wchodzę na kolejny plac – Rynek. Rynek otaczają również ciekawe obiekty z XVIII i XIX wieku: kamienice „pod kotwicą”, „pod różami”, „pod czteroma Atlantami”. Na jednej z uliczek zachodzę z koleżanką, z którą przyjechałam na chwilowy odpoczynek przy filiżance dobrej kawy. Po przerwie zwiedzałam jeszcze piękne kościoły, ale to już przy następnym wpisie.









Wyłapywałam również ciekawostki, jak wąskie uliczki, drobne detale, które mnie zaintrygowały, a także przesympatyczny mural. To był udany wypad, jedyne co zakłócało nasze fotografowanie to liczne samochody, stojące wszędzie.











14 komentarzy:

  1. Dziękuję za spacer po Wałbrzychu. Oglądając Twoje zdjęcia odświeżyły się moje wspomnienia. Wałbrzych kojarzyłam z biedaszybami. Jakże się myliłam gdy go odwiedziłam kilka lat temu. To świetne miejsce wypadowe. Nocowałam w Hotelu Ibis. To miasto autentycznie mnie zachwyciło.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Wałbrzych zmienia się na lepsze. Musiałabym jeszcze kilka razy tam pojechać, żeby obejrzeć parę ciekawych miejsc. Jest dobre połączenie kolejowe to może uda się. Jedynie samochody zakłócały możliwości zrobienia dobrych zdjęć.

      Usuń
  2. Przez Wałbrzych przejeżdżaliśmy wielokrotnie jadąc do Kudowy i nigdy nie zatrzymaliśmy się w tym miejscu. Teraz widzę, że to był duży błąd. Media jakoś wbiły nam do głów, że Wałbrzych to bieda. Bardzo to krzywdząca opinia, szkoda że nie promujemy naszych miast. Dobrze, że u Ciebie można znaleźć piękne obiekty na zdjęciach. Podczas następnej wizyty w Kudowie zatrzymam się tam z pewnością. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością jest jeszcze sporo miejsc czekających na lepsze czasy, ale i tak widać wiele odnowionych obiektów. Wałbrzych jest bardzo rozległym miastem. Jest tutaj sporo ciekawych perełek.

      Usuń
  3. Też bym nie pomyślała, że to takie ciekawe i ładne miejsce. Zaintrygowała mnie ta wąska kamieniczka na drugim zdjęciu, nie przypominam sobie, abym widziała wcześniej taką kamienicę. Ciekawy jest też ten budynek na czwartym zdjęciu biały z okrągłymi narożnymi wieżyczkami. Może uda się wyskoczyć podczas kolejnego pobytu we Wrocławiu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta kamienica stoi na rogu rozchodzących się ulic pod ostrym kątem. Biała kamieniczka mieści sąd rejonowy. Podobnych kamienic wręcz pałacyków jest jeszcze kilka nie sposób było dojść do wszystkich, ograniczał mnie czas i komunikacja pkp. Z pewnością pojadę do Wałbrzycha jeszcze nie raz.

      Usuń
  4. W naszej wyprawie zabrakło czasu na Wałbrzych, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna wycieczka, dziękuję Olu za fotorelację. Zaskoczyło mnie drugie zdjęcie - kamienice oddzielające ulice. Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może trochę z perspektywą nie tak wyszło, w tym miejscu rozchodziły się ulice w dwóch kierunkach.

      Usuń
  6. Tym Razem w ramach naszych dolnośląskich wakacyjnych podróży mamy zamiar odwiedzić Szczawno i Wałbrzych, więc bardzo się cieszę że mogłam zobaczyć to miasto na Twoich zdjęciach. Serdeczności przesyłam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zajrzeć do Wałbrzych, a Szczawno Zdrój to przyjemne miasteczko uzdrowiskowe.

      Usuń
  7. Jak zmienia się wygląd naszych miast, są naprawdę piękne; udała Ci się wycieczka, Olu, a zdjęcia to potwierdzają; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Potrafisz dostrzec i sfotografować ładne miejsca tam, gdzie wielu ludzi ich nie dostrzega. Dla mnie Wałbrzych to przede wszystkim pozamykane stare fabryki i Chełmiec, góra wznosząca się nad miastem, a tu proszę: piękne kamienice, omalże pałace.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń