sobota, 15 kwietnia 2023

Wiosenny spacer między deszczem, a deszczem albo odwrotnie.

Jakoś kwiecień nie jest przychylny spacerom póki co. Wprawdzie w czasie Świąt był jeden dzień piękny, jednak fotograficznie nie koniecznie. Dopiero w tym tygodniu znalazłam dzień, kiedy przyjrzałam się dokładniej moim okolicom. Podjechałam do Cieplic Śl. Zdrój i zaczęłam spacer od jednego z parków. Parku Norweskiego. Nie ma tam zbyt wiele roślin kwitnących. Skupiłam uwagę na wodzie. Ostatnie opady deszczu spowodowały zmycie ostatnich połaci zaśnieżonych, w związku z tym wezbrały pobliskie rzeki. W miejscach swobodnie płynącej rzeki Kamiennej nastąpiły podtopienia przybrzeżnych łąk. Udało mi się podpatrzeć jaką radochę sprawiła niewielka kałuża przygodnemu kosowi. Podziwiałam rozwijające się pąki na drzewach. I wiele innych obrazów jakie tworzyła natura.

Młode listki cieszą się wszystkim:
wiatrem-że je huśta i kolebie,
obłokami-że tańczą po niebie,
szpakiem-co gałązki w locie trąca
i zielonym cieniem
i promieniem słońca.
Młode listki cieszą się razem z nami,
że są młodymi listkami. (wiersz z netu)













































I tak skończyłam dzisiejszy spacer, trochę taki chaotyczny. Ważne, że sprawił mi przyjemność. Pozdrawiam Was i także życzę wiosennych przyjemności.


16 komentarzy:

  1. Cudowny, wiosenny spacer. Nawet jeżeli w powietrzu czuć było zbliżający się deszcz. Zdjęcia rzeki, zwłaszcza fal, wyglądają niezwykle zjawiskowo. Cieszy mnie też to, że wędrówka wniosła w Twoje życie nieco radości. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko. Natura budzi się do nowego życia to i człowiek nabiera ochotę na uśmiech i spacer.

      Usuń
  2. Taki wiosenny spacer potrafi sprawić radość, ja też się cieszę jak te młode listki z wiersza oglądając tak miłe dla oka kadry. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie, wszystkim nam udziela się radośniejszy nastrój.

      Usuń
  3. Patrząc na zdjęcia wzburzonych wód myślałam, że byłaś nad morzem:) A to rzeka. Bardzo ciekawe ujęcia. Jak to wszystko zależy od perspektywy i kadrowania. No i umiejętności fotografa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Przez lata nauczyłam się inaczej ciekawiej patrzeć na mijane widoki. A zjawiska na wodzie mogą być piękne jak i groźne bez względu jak duży akwen.

      Usuń
  4. Woda z bliska wygląda na tak wzburzoną, jakby to fale morskie były.
    Nastroszony kos wygląda śmiesznie, a wierszyk o listkach jest sympatyczny i prawdziwy, wszak cała sztuka to cieszyć się z drobiazgów. Oglądam prognozy pogody oczekując słonecznego dnia na roztoczański wyjazd, ale jak na razie przeważają chmury.
    O!, widzę, że nie tylko ja pomyślałem o morzu. :-)
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że zaskoczyłam Was tymi zdjęciami fal, taki miałam zamiar. Jak tylko je zobaczyłam przyszła mi taka myśl. Niestety pogoda niby wiosenna ale nie zachęca do wędrówek. Kiedy mój pesel był młodszy nie przejmowałabym się tym za bardzo i pewnie wędrowałabym. A dzisiaj - no cóż jest jak jest.

      Usuń
    2. Ależ tak!, to pesel robi się starszy, nie my.
      Krzysztof G.

      Usuń
  5. Deszczu ostatnio i u nas jest pod dostatkiem. Piękny miałaś spacer - urokliwy, spokojny park, kwitnące kwiaty, ptaki... A do tego takie dynamiczne obrazy jak kos kąpiący się w kałuży, chmury na niebie i ta wezbrana, falująca woda. Sama przyjemność móc oglądać i fotografować tak różnorodną naturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak działo się troszkę, natura nie pozwala nudzić się, tylko trzeba chcieć korzystać z tych dóbr wizualnych.

      Usuń
  6. Wiosna w tym roku jest wyjątkowo zimna. Jednak przyroda stara się nam to wynagrodzić. Oleńko, mimo niepogody przepiękny spacer.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj daje się nam we znaki, dzisiaj znowu przymrozek. Jak będzie dalej zobaczymy

      Usuń
  7. To dobre widoki, deszczowe chmury na niebie, rzeki pełne wody, może tego lata nie zagrozi nam susza; kropelki deszczu na kwiatkach, listkach, ptaki baraszkujące w wodzie, one tez się cieszą:-) pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takie dni jest miło, ale dzisiaj przymrozek zimne wilgotne powietrze kiepsko na spacery. Może przyroda nie da się zniszczyć.

      Usuń
    2. Witaj wiosennie Olu
      Cóż kwiecień, plecień... Ale i tak piękny ten Twój spacer. Jak zawsze dostrzegasz to, co nam umyka
      Pozdrawiam kwietniowym słońcem

      Usuń