niedziela, 23 kwietnia 2023

Górzyniec – „Kropelka”

 Jest niedziela i o dziwo pogoda podobna do wczorajszej, no może nie taka słoneczna, ale ciepło w sam raz na wędrówkę. Wprawdzie straszyli deszczem, na szczęście do późnego popołudnia było ok. Deszcz wstrzymał się, no i bardzo dobrze. Na dzisiejszą wędrówkę wymyśliłam wypad do Górzyńca, jest to część Piechowic. A co ciekawego w Górzyńcu – sztuczny wodospad zwany „Kropelką” na potoku Mała Kamienna. Miejsce to upatrzyli sobie osoby „morsujące”. I dzisiaj takich „morsów” spotkałyśmy (byłam z koleżanką), chętnych zażywania kąpieli. Mnie z kolei interesowały kaskady na tym potoku. Jest teraz na tyle spływającej wody, że bardzo urokliwie wyglądają takie mini wodospadziki, czy też szalejąca woda pomiędzy skałkami. Nie zawiodłam się, a jak było zobaczcie sami.




















Trochę pokręciłyśmy się po okolicy, było tak przyjemnie, że nie chciało się iść dalej. Znalazłyśmy sobie miejsce na śniadanie. Wczoraj było - na trawie, dzisiaj dla odmiany – wśród szumu potoku i zapachu leśnego runa. Wreszcie czas było wracać. Przeszłyśmy bocznymi uliczkami, gdzie ja zachwycałam się specyficzną architekturą domów. I tak doszłyśmy do Piechowic, gdzie mając czas do autobusu mogłyśmy zajść na małą kawę.










I tym skromnym kwieciem magnoli żegnam Was aż do kolejnej wędrówki.

20 komentarzy:

  1. Uroczy wodospad. W wyobraźni już słyszę ten szum wody spadającej z góry. Na myśl przyszedł mi też inny, podobny, który jest w Wiśle. Mieszkasz w naprawdę pięknej okolicy. Dziękuję za wycieczkę i z niecierpliwością czekam na następną. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Okolice rzeczywiście piękne. Niestety coraz bardziej zostają przytłaczane nadmierną zabudową i to nie zawsze upiększającą okolice.

      Usuń
  2. Pięknie uchwyciłaś urok potoku i wodospadu chociaż nie da się ukryć, że krajobrazy wokół wody trochę zbyt jak na kwiecień jesienne.
    Jestem zachwycona zdjęciami makro, zwłaszcza tymi różowymi szyszeczkami, chyba nigdy takich nie widziałam.
    Dobrego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak kwitnie modrzew. W lasach drzewa najpóźniej rozwijają się tym bardziej, że w tym miejscu akurat większość iglastych drzew.

      Usuń
  3. Mój ulubiony widok, wody szalejące wśród kamieni; domy prześliczne, akuratne zestawienie - kamień i drewno, wyjątkowo urokliwe; zazdroszczę niedzielnego spaceru, my musimy wracać do miasta; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potoki górskie mają swój niezaprzeczalny urok, szczególnie jak jest sporo wody. Przed nami kolejne weekendowe wolne dni będzie sporo wędrówek.

      Usuń
  4. Bardzo lubię na zdjęciach połączenie wody ze skałkami i lasem. Faktycznie wody teraz dość sporo to i wodospady pięknie się prezentują. Wczoraj byliśmy u mojej Mamy, tam rododendrony już w pełnym rozkwicie a forsycje zdecydowanie przekwitają. Pogoda wczorajsza sprzyjała spacerom, my też się na taki wybraliśmy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jesteśmy spragnieni takiej wiosennej ładnej pogody, a najlepiej jeszcze bardziej ustabilizowanej. A póki co potrafią jeszcze pokazać się nocne przymrozki.

      Usuń
  5. Uwielbiam takie spacery a Ty zdjęcia zrobiłaś po mistrzowsku...wodę pięknie uchwyciłaś, jak zawsze zresztą..i te domki , śliczne. też spacerowałam, trudno usiedzieć w domu. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ładny dzień warto wykorzystać na spacery nigdy nie wiadomo jaka nazajutrz może być.A co do zdjęć mogłyby być lepsze gdybym używała statywu

      Usuń
  6. Cudowne ujęcia. Uwielbiam takie klimaty. Las i rzeka - bajka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda na Twoich zdjęciach wygląda bardzo… realistycznie; wyciągnąć dłoń, dotknąć ekranu, a będzie zmoczona :-)
    Nawet skromne kwiaty magnolii są piękne.
    Krzysztof Gdula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Niestety magnolie w naszych stronach chyba trochę ucierpiały, noce bardzo zimne.

      Usuń
  8. W wyobraźni posłuchałam szumu potoków. Nie powiem przyjemnie. Ja muszę się trochę natrudzić podróżą by w góry dotrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj końcówką kwietnia Olu
    Górzyniec - moje pierwsze zimowisko w trzeciej klasie podstawówki. Znowu przywiałaś piękne wspomnienia. Dziękuję
    Pozdrawiam nadzieją na lepszy maj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że mogłam przywiać dobre wspomnienia. A maj będzie piękny.

      Usuń
  10. Bardzo dobre zdjęcia potoku, kaskady jak żywe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko, takie potoki mnie zawsze przyciągają.

      Usuń