czwartek, 21 września 2017

Pobyt nad polskim morzem cz.4

Była plaża, to wróćmy do miasta. Tym razem przespacerujemy się przez znane wszystkim Międzyzdroje.

Był to pechowy wypad. Celem miał być rezerwat z żubrami, ale kiedy nie czyta się informacji to tak bywa. Pojechałam w dniu, kiedy żubry mają wychodne i rezerwat był zamknięty dla zwiedzających - tak bywa, (trzeba czytać i to drobnym druczkiem napisane). Nie szkodzi, w mieście są i inne ciekawe miejsca. Przede wszystkim molo, park przylegający, a mnie interesowały ławeczki ze znanymi postaciami. I tak spotkałam p. Holoubka, Kolbergera i Machulskiego zacne to postacie w naszej kulturze, przyjemnie było posiedzieć w takim towarzystwie.







 

Nie omieszkałam zajrzeć na promenadę gwiazd z odciśniętymi dłońmi.


W dalszej kolejności musiałam przespacerować się jednym z dłuższych mol, niemal 400m w głąb morza. " Pierwszy pomost powstał w 1885 roku. Przez lata budowla ta raz po raz zmagała się z różnego rodzaju kataklizmami. Molo niszczone było przez sztormy, pożar, a nawet zostało celowo wysadzone przez saperów. Najnowsza „wersja” molo pochodzi z roku 2005 i nie jest to ostateczny jego kształt" strach się bać jakie jeszcze pomysły przyjdą do głowy projektantom.







Po spacerku po molo chciałam jeszcze zobaczyć jedną z uliczek gdzie podobno zostały jeszcze zabudowania o ciekawej architekturze. To zawsze mnie bardzo interesuje kiedy jestem w jakimś nowym miejscu. No i przeszłam się, w pierwszej kolejności zobaczyłam stary zniszczony budynek dawnego pensjonatu zabity deskami - szkoda. Idę dalej i tu trochę humor poprawił mi się, zauważyłam kilka odnowionych budynków. A także pensjonaty żywcem przeniesione z Podhala.









 

Plaża jak i morze podobne jak na całym wybrzeżu, podobnie jak gdzie indziej stawiają wieżowce niemal na plaży, wycinając lasy sosnowe. I to byłoby na tyle, wkrótce wrócę na plażę i będę obserwować igraszki fal i podziwiać loty ptactwa.



12 komentarzy:

  1. Piękne miejsca odwiedziłąś Olu i cudnie nam je pokazałaś :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Międzyzdrojach byłam wieki temu. Niezbyt je lubiłam i raczej omijałam mieszkając na Pomorzu. Ławeczki sławnych osób są dla mnie nowością. Tak pięknie pokazałaś to miasto, że z pewnością je odwiedzę będąc w moich rodzinnych stronach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo podoba się ten pomysł z ławeczkami. Nie miałam dużo czasu na zwiedzanie. Pewnie jeszcze niejedno miejsce byłoby ciekawe.

      Usuń
  3. Byłam w sezonie, niemiło wspominam, może dlatego, że nie lubię tłoku. Miałaś szczęście, ze zdjęć wynika, że Międzyzdroje były Tylko dla Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z powodu tłumów nad morze wyjeżdżam zawsze po sezonie. Chociaż w tym roku i o tej porze było wyjątkowo dużo ludzi. Jakoś robiąc zdjęcia staram się łapać okazję jak nie ma ludzi.

      Usuń
  4. Olu, Krzysztof mial na nazwisko Kolberger, nie Kolberg. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorki przejęzyczenie zaraz poprawię nawet nie zauważyłam. Dzięki za uwagę.

      Usuń
  5. Bardzo ładne i chyba czyste miasto. Nigdy tam nie byłam, wiec z ciekawoscia i przyjemnością pooglądałam Twoje zdjęcia. Nasza polska aleja gwiazd...Piekne molo i promenady spacerowe, a przede wszystkim bliskosc morza...Dobrze, że nie było już dzikich tłumów!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt mniej ludzi, jednak więcej niż w poprzednich latach, a zawsze jeżdżę we wrześniu.

      Usuń
  6. To był piękny spacer.Ja mam podobne przemyślenia jak Oleńka i też tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń