wtorek, 14 marca 2017

Wędrówka siedemnasta

Nie planowana wędrówka. Jest propozycja należy skorzystać, wszak wiadomo.

Wędrowanie i fotografowanie to jest to - co lubię.

Wzgórze Gapy 465m jest miejscem docelowym.

Wprawdzie jakieś kilkanaście dni temu już w tym miejscu byłam, jednak nie penetrowałam okolicznych punktów widokowych.

Są to ciekawe grupy skałek, do jednej z nich prowadzą nawet kamienne schodki, a nazwane są "Progi".  Dalej wyłaniają się kolejne skałki zwane "Sośnik" na szczycie jednej ze skałek jest umieszczona tablica z panoramą widocznych z Sośnika wzgórz. Ta okolica była dawniej miejscem spacerów poprzednich  mieszkańców Jeleniej Góry. My dopiero od niedawna przywracamy miejsca spacerowe w tej okolicy. Schodzę do podnóża wzgórza idę główną ścieżką mijam po prawej stronie jeszcze jedną grupę skałek zwaną Czyżynki". Z każdej grupy skałek obecnie po przycięciu gałęzi rozciągają się rozległe widoki na miejscowości Siedlęcin i Jeżów.

Dalej  idę już znaną drogą mijając piękny brzozowy zagajnik, ile razy przechodzę tędy jestem zauroczona tym miejscem. Lubię brzozy.



                                                                         "Progi"







                                                               "Sośnik"













I tak zadowolona z dodatkowej wędrówki wróciłam do domu. Należy korzystać, wiadomo w marcu i kwietniu z pogodą różnie bywa.

7 komentarzy:

  1. Ależ macie tych skał, skałek, grup kamieni w zasięgu reki, tylko pozazdrościć:-) bardzo mi się podobają, zauważyłam, że co niektórzy mają nawet w ogrodzie, chcący czy niechcący, taki pomniczek przyrody nieożywionej, naturalny skalniak:-) w takim brzeziniaku bardzo lubią rosnąć koźlarze, byłaś tam w czasie wysypu grzybów? pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda skałek mamy bez liku. Ja już od dawna nie zbieram grzybów, to już melodia przeszłości, ale z ciekawości kiedyś zajrzę głębiej w ten brzeziniak.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Olu piękną miałaś wycieczkę :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wy zapewne będziecie w niedzielę w tych stronach. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Jakie ciekawe miejsce. Życia mi nie starczy żeby to wszystko zobaczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starczy starczy, przed Tobą wiele lat zwiedzania i tego Ci życzę.

      Usuń