sobota, 14 maja 2016

Wędrówka przez Szklarską Porębę

Na dzisiaj zaplanowałam wędrówkę przez ścieżki i szlaki w Szklarskiej Porębie.

Najpierw należało dojechać do Szklarskiej Poręby. Uczyniłam to szynobusem, wprawdzie nie było to pendolino, ale też fajny.

Dalej już pieszo i niespieszno. Pogoda akuratna na wędrowanie. Pierwszym miejscem gdzie się na chwilę zatrzymałam był ciekawy kościół pw. Bożego Ciała.







Idę dalej, tym razem wchodzę na niebieskim szlak i idę przez niewielki las. Po chwili kolejna przerwa w wędrowaniu. Zainteresowała mnie grupa skałek "Sowiniec"

 








Po krótkiej sesji fotograficznej czas w drogę. Dalej prowadzi mnie szlak niebieski. Mijam willę gdzie mieszkał i tworzył znany malarz Wlastimil Hofman. Wchodzę do kolejnego lasku, a po chwili przede mną otwiera się piękny widok na Karkonosze. Doszłam do punktu zwanego "Złotym Widokiem".






Mogłabym tak siedzieć i podziwiać te widoki jeszcze długo. Trzeba było iść dalej. Kolejną atrakcją turystyczną na trasie jest niewielka grupa skałek zwana "Chybotkiem" Skała tak ułożona, że można ją poruszyć. Stąd taka nazwa.




Dalej w drogę, dochodzę do Dolnej Szklarskiej Poręby, znajduje się tutaj jeden ze starszych kościołów pw. Niepokalanego Serca NMP, gdzie znajdują się obrazy malowane przez Wlastimila Hofmana. I tutaj kończy się moja wędrówka.






Był to fajnie spędzony dzień. Wiosna jest pięknym czasem na podobne wędrówki. Przyjemnie jest idąc  słuchać pięknych treli ptasząt. Wkoło kwitną pięknie drzewa i krzewy.




 

14 komentarzy:

  1. Piękna wędrówka, Szklarska Poręba jest u mnie na liście "chciałabym zobaczyć" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. Warto przyjechać jest gdzie wędrować.

      Usuń
  2. Byłam kiedyś na wczasach w Szklarskiej Porębie i do dziś wspominam Złoty Widok! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa wycieczka i jak zwykle świetne zdjęcia. Wybieram się za jakiś czas do Szklarskiej, Twoja relacja Olu, jest zatem bardzo przydatna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje strony przyciągają. Tutaj jest pięknie. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Wspaniała wycieczka, ładne krajobrazy...Niesamowicie fotogeniczne są twoje tereny, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je odwiedzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, pięknie jest u mnie. Warto tutaj przyjechać. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Będziemy tam w sierpniu, już cieszę się na te chwile; zaczynają się festiwale piosenki turystycznej, na które chętnie jeździmy, o! w ten weekend jedziemy do Jamnej; bardzo atrakcyjne widoki, ładnie uchwycone Twoim obiektywem; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. Cieszę się, że będziesz w tych stronach. A festiwal piosenki turystycznej to już jest od dawna wpisany w klimat Szklarskiej P. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Ach, zazdroszczę tych wędrówek. Na pewno wspomnienia fantastyczne, a zdjęcia bardzo ładne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Agnieszko, wędrówki to moja wielka pasja.

      Usuń
  7. Piękne miejsce, byłam tam tylko raz. Twórczość Hofmana jest mi bardzo bliska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za wizytę. Warto przyjeżdżać w Karkonosze.

      Usuń