piątek, 21 sierpnia 2015

Święto Ceramiki

Bolesławiec słynie z ceramiki.

Raz w roku jest wielkie święto w mieście. Miasto rozbrzmiewa muzyką, ale nie to jest najważniejsze. Głównym tematem jest wszelaka ceramika, ta użytkowa jak czysto artystyczna.

Plac Ratuszowy i przyległe uliczki zamienia się w wielki Kiermasz przeróżnych wyrobów.

Kiedy tutaj przyjechałam żeby nacieszyć oczy tymi pięknymi wyrobami, nie wiedziałam czym bardziej zachwycać się. Czy pięknymi zestawami stołowymi we wszystkich barwach, czy podziwiać wszelakie Anioły, które cieszyły moje oczy. Była również przepiękna biżuteria, nawet nie przypuszczałam, że zwykła glina w rękach wspaniałych wzorników i wykonawców może przybrać takie piękne kształty może być taka lekka. Jeden mankament - to ceny, nie zawsze przystępne dla przeciętnego emeryta. Jednak nic to, za podziwianie nie musiałam płacić, a i jakiś drobiazg też mogłam nabyć.






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz