niedziela, 9 czerwca 2024

Spacerek


Krótki spacerek wokół „stołu”, tzn. wokół osiedla.

O kwiatku, kwiatku mały,

jakże zazdroszczę ci spokoju

coś w tobie jest ze skały,

coś w tobie jest ze zdroju,

coś ze zwierzęcia w lesie,

coś z gwiazdy, błyszczącej z daleka,

coś z blasku, który mgła niesie,

coś z iskier,gdy kuźnię wiatr chłoszcze,

tylko nic nie ma z człowieka -

i tego ci, kwiatku, zazdroszczę. (K. Przerwa-Tetmajer)

To tyle słowa pisanego, reszta - opowieść obrazkowa.

Margerytka

Len

Rumian żółty

Marchew dzika










Lnica pospolita

Lucerna




10 komentarzy:

  1. Brawo za znajomość nazw roślin (nie tylko ich piękno) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę znam, trochę posiłkuję się mądrą maszyną, ha ha

      Usuń
  2. Śliczne portrety kwiatków zrobiłaś, jednak mnie urzekł zagajnik, uwielbiam takie miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  3. No niech mi ktoś powie, że przyroda nie jest fascynująca:-) a wystarczy pochylić się i z bliska zajrzeć w kielich kwiatu; brzozowe zagajniki lubią grzyby kozaki. Pozdrawiam serdecznie Olu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to proste piękno mnie trzyma jeszcze w pionie. Tym bardziej, że nie mogę wyprawiać się gdzieś dalej.

      Usuń
  4. Kiedy patrzę na twoje zdjęcia to znowu myślę sobie, że muszę wysupłać na aparat fotograficzny. Tyle, czy sam aparat zrobi takie piękne zdjęcia. Chyba trzeba trochę też umiejętności, których ci zazdroszczę :) Tak, zagajnik aż zaprasza, a kwiatki fantastyczne. Marchew dzika? Nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, prosta roślina jednego nie zainteresuje. Od kiedy zaczęłam fotografować inaczej patrzę na przyrodę. A co do umiejętności!. parę lat temu trochę poduczyłam się podstawowych rzeczy jak kadrować, pamiętać o ostrości, i zadawać sobie pytania co chcę z fotografować.

      Usuń