niedziela, 9 października 2022

Spacer uniwersytecki

Dzisiaj będzie mniej zdjęć, ale za to kilometrów więcej. Odbyliśmy super spacer uniwersytecki. Wszak październik to początek zajęć na Karkonoskim Uniwersytecie Trzeciego Wieku. Zaczynamy w Jagniątkowie. Od samego początku mocne wejście na szlak - pod górę. Za to po wdrapaniu się chwila na złapanie drugiego oddechu. Jesteśmy na przełęczy "Pod Kopistą". Jest tutaj fajne miejsce, ze stołami i lawami, na odpoczynek. koleżanki częstowały pysznym ciastem bylo wesoło. Idziemy dalej w kierunku kolejnej przełęczy "Ludomira Różyckiego" już w Zachełmiu. Po drodze napawamy się pięknymi kolorami jesieni. Zmieniamy kolor szlaku i skręcamy na szlak zielony, który doprowadza nas do "żelaznego mostku", który w rzeczywistości jest mostkiem drewnianym. I znowu zmiana koloru szlaku - na żółty. Na początek mocne zejście w dół - no prawidłowo, jak było w górę to musi kiedyś być w dół.☺😉. Dobrze, że miałam kijek, przydał się bardzo. Szlakiem tym dochodzimy do ścieżki wokół Transgranicznego centrum Turystyki Aktywnej. Chwila przerwy - jesteśmy już w Sobieszowie. W zasadzie już tutaj kończy się oficjalny spacer. Część osób doszła do przystanku i wróciła do centrum Jeleniej G. Ja i jeszcze kilka koleżanek wstąpiłyśmy oczywiście na kawę i inne smakołyki. Po tej uczcie doszłyśmy do wniosku, że nie ma co spieszyć się do domu. Poszłyśmy dalej aż do Cieplic Śl. - Zdrój, skąd już odjechałyśmy do domów.

1. kolory jesieni...piękny dzień, lądnie go sfotografowałaś aż się chce wędrować...jutro też dzien słoneczny a ja jestem w lesie mazowieckim, polecę pstrykać. pozdrawiam serdecznie

1. O tak trzeba korzystać z tej pięknej pogody. Pobyt w lesie uspokaja.

2. Uniwersytet jest dla ludzi młodych a o tym nie decyduje metryka lecz sposób na życie. Taki spacer w doborowym towarzystwie wśród pięknej jesiennej przyrody dostarczył wielu pozytywnych emocji. Pozdrawiam serdecznie :)

1. Tak póki jest ładna słoneczna pogoda należy wędrować.

3. Wspaniały jesienny spacer dla ludzi młodych duchem. Także ciałem i myślą, skoro na taki wspaniały spacer się wybrali.
    Moje najszczersze gratulacje :-)

4. Cudowny spacer w przepięknym pod względem krajobrazowym regionie.
    Jak zawsze zachwycające zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

1. Dziękuję Łucjo. Tak, żal byłoby nie wykorzystać tej słonecznej pogody.

5. Ojejku, sporo Was uczestniczy w zajęciach Uniwersytetu, no i na aktywnie:-) Już kolory, jesień, chłodniej, można spacerować; pozdrawiam serdecznie.

1. Ogólnie nasz uniwersytet liczy 300 osób. Z tym, że nie każdy chodzi na wszystkie organizowane zajęcia. A wędrowało się bardzo przyjemnie.

6. Spora grupa się uzbierała. Ciekawe, jak się wtedy idzie, bo zwykle sam chodzę. Chyba dużo rozmawialiście? A tak z ciekawości zapytam, ile kilometrów przeszliście?

1. Wyjątkowo sporo nas było, każdy znalazł zadowolenie z kontaktu z przyrodą. Ja przeważnie chodzę z dwoma trzema koleżankami. Na krótkie wypady najlepiej jak idę tylko z aparatem. Mężczyźnie jest łatwiej chodzić samemu. Jestem zdana na komunikację zbiorową. Tym razem przeszliśmy ok. 14 km.

7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

8. Witaj słońcem za oknem Olu
    Piękna ta Wasza wycieczka. Uwielbiam jesienią wędrować po górach.
    Dzisiaj jednak zachwyciły mnie róże
    Pozdrawiam wszystkimi kolorami października

1. Właśnie niedawno wróciłam z pięknego jesiennego lasu. Podobne muchomory udało się mi również zatrzymać na fotografii
      Pozdrawiam końcówką urlopu Olu

2. Dziękuję Ismeno. Piękne są te październikowe dni.

9. To mieliście bardzo udany spacer.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)*

10. Wspaniały spacer. Życzę pięknego roku akademickiego i wielu takich cudownych chwil podglądania karkonoskiej przyrody.

11. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.